Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Nabór na stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Tułowice


OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Burmistrz Tułowic ogłasza otwarty i konkurencyjny

nabór kandydata na wolne stanowisko urzędnicze  Skarbnika Gminy Tułowice

w Urzędzie Miejskim w Tułowicach, ul. Szkolna 1, 49-130 Tułowice

  1. nazwa i adres jednostki:

      Urząd Miejski w Tułowicach, ul. Szkolna 1, 49-130 Tułowice.

  1. określenie stanowiska pracy:
     
    1. Skarbnik Gminy Tułowice - zatrudnienie na podstawie powołania,
    2. wymiar czasu pracy: pełny etat.

 Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem.

  1. niezbędne wymagania:
     
    1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2. posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
    3. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
    4. niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
    5. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
    6. brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
    7. cieszenie się nieposzlakowaną opinią;  
    8. znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego i kodeksu postępowania administracyjnego tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku od środków transportowych,  ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw,  kodeksu postępowania administracyjnego;
    9. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym  stanowisku urzędniczym;
       
  2. spełnienie przynajmniej jednego z poniższych punktów dotyczących wykształcenia:
     
    1. ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie, co najmniej 3-letniej praktyki  w księgowości;
    2. ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie, co najmniej 6-letniej praktyki  w księgowości;
    3. wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
    4. posiadanie certyfikatu księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
       
  3. dodatkowe wymagania:
     
    1. umiejętność kierowania  zespołem;
    2. dyspozycyjność;
    3. preferowany kierunek studiów: ekonomia;  
    4. doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;
    5. znajomość obsługi komputera  w środowisku windows, programów pakietu microsoft office  (arkusz kalkulacyjny,  poczta elektroniczna) oraz programów księgowości budżetowej i rachunkowej;
    6. predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, wysoka kultura osobista;
    7. umiejętność pracy pod presją czasu;
    8. umiejętności interpersonalne w zakresie obsługi interesanta.
       
  4. główne zadania wykonywane na stanowisku:
     
    1. Skarbnik gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
    2. Skarbnik gminy wykonuje zadania określone przez burmistrza gminy.
       
  5. do zadań skarbnika gminy należy w szczególności:
     
    1. uczestnictwo w posiedzeniach rady miejskiej;
    2. opracowywanie projektu budżetu gminy, szczegółowego podziału wydatków
      i dochodów, oraz współtworzenie strategii rozwoju gminy;
    3. przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawach finansowo-budżetowych;
    4. wnioskowanie wobec uprawnionych organów oraz opiniowanie projektów decyzji
      i aktów normatywnych wywołujących skutki finansowe dla budżetu gminy;
    5. nadzór nad realizacją budżetu;
    6. czuwanie nad zachowaniem okresowej równowagi budżetowej dochodów i wydatków oraz realizacji zadań budżetowych;
    7. przestrzeganie dyscypliny budżetowej i dyscyplinę finansów publicznych;
    8. nadzór nad działalnością gospodarczo-finansową jednostek podporządkowanym radzie miejskiej;
    9. sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania budżetu i środków pozabudżetowych oraz dokonywanie okresowych ocen, analiz i prognoz realizacji budżetu;
    10. sporządzanie sprawozdań finansowych i sprawozdań dla GUS;
    11. przygotowywanie projektów zmian w budżecie;
    12. przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu spraw finansowych
      i przedkładanie burmistrzowi, radzie miejskiej i jej organom;
    13. akceptowanie rachunków do wypłaty;
    14. kontrola nad ewidencją i wykorzystaniem środków trwałych i przedmiotów nietrwałych;
    15. prowadzenie skonsolidowanej rachunkowości dla podległych jednostek organizacyjnych;
    16. współorganizowanie systemu kontroli wewnętrznej zapewniającej prawidłowy przebieg operacji gospodarczych i finansowych;
    17. zorganizowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
    18. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, zasad przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji w oparciu o przepisy w tym zakresie stanowiące;
    19. kontrasygnowanie oświadczeń woli burmistrza w zakresie zarządu mieniem gminnym, jeżeli czynność prawna powoduje powstanie zobowiązań pieniężnych;
    20. kontrola zarządcza.
       
  6. warunki pracy na stanowisku:
     
    1. praca na pełny etat;
    2. praca jednozmianowa w podstawowym systemie czasu pracy;
    3.  wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) oraz Regulaminem wynagradzania w Urzędzie Miejskim w Tułowicach;
    4. wynagrodzenie wypłacane w rozliczeniu miesięcznym;
    5. praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
       
  7. dodatkowe informacje:
     
    1. informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. kwiecień 2020 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Tułowicach
      w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
       
  8. wymagane dokumenty:
     
    1. list motywacyjny;
    2. życiorys - uwzględniający szczegółowy przebieg pracy zawodowej;
    3. kwestionariusz osobowy;
    4. kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
    5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy
      i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia;
    6. pisemne oświadczenie  o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz  korzystaniu z pełni praw publicznych;
    7. pisemne oświadczenie  o  niekaralności prawomocnym  wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
    8. pisemne oświadczenie  o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych  z dysponowaniem środkami publicznymi;
    9. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia
      21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz.1282);
    10. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
    11. zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
       
  9. miejsce i termin złożenia dokumentów:
     
    1. dokumenty  należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w zaklejonych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata  oraz dopiskiem „nabór na kandydata na stanowisko skarbnika gminy”  w terminie do 15 czerwca 2020 r. do godz. 15:00;
    2. dokumenty, które wpłyną do urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
       
  10. dodatkowe informacje:
     
    1. dokumenty: list motywacyjny, cv powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz.1282);
    2. wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną;
    3. w życiorysie (cv) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
    4. informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w biuletynie informacji publicznej Urzędu Miejskiego w Tułowicach oraz na tablicy informacyjnej urzędu;
    5. wyłoniony kandydat w otwartym naborze zostanie zgodnie z zasadami powoływania skarbnika gminy określonymi w art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  
      o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz.1282) przedstawiony przez burmistrza gminy do powołania przez radę miejską na stanowisko skarbnika Gminy Tułowice;
    6. Burmistrz zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu w każdym terminie bez podania przyczyny

PDFInformacja - przetwarzanie danych osobowych.pdf (44,82KB)


PDFKwestionariusz osobowy.pdf (44,89KB)


PDFOświadczenie o niekaralności.pdf (33,46KB)


PDFOświadczenie o zdolności do czynności prawnych.pdf (29,13KB)


PDFZgoda na przetwarzanie danych osobowych.pdf (37,20KB)


PDFInformacja o wynikach naboru.pdf (162,52KB)