Nabór na stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Tułowice
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Burmistrz Tułowic ogłasza otwarty i konkurencyjny
nabór kandydata na wolne stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Tułowice
w Urzędzie Miejskim w Tułowicach, ul. Szkolna 1, 49-130 Tułowice
- nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Tułowicach, ul. Szkolna 1, 49-130 Tułowice.
- określenie stanowiska pracy:
- Skarbnik Gminy Tułowice - zatrudnienie na podstawie powołania,
- wymiar czasu pracy: pełny etat.
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem.
- niezbędne wymagania:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- cieszenie się nieposzlakowaną opinią;
- znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego i kodeksu postępowania administracyjnego tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku od środków transportowych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw, kodeksu postępowania administracyjnego;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym;
- spełnienie przynajmniej jednego z poniższych punktów dotyczących wykształcenia:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie, co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości;
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie, co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- posiadanie certyfikatu księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- dodatkowe wymagania:
- umiejętność kierowania zespołem;
- dyspozycyjność;
- preferowany kierunek studiów: ekonomia;
- doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;
- znajomość obsługi komputera w środowisku windows, programów pakietu microsoft office (arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna) oraz programów księgowości budżetowej i rachunkowej;
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, wysoka kultura osobista;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętności interpersonalne w zakresie obsługi interesanta.
- główne zadania wykonywane na stanowisku:
- Skarbnik gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- Skarbnik gminy wykonuje zadania określone przez burmistrza gminy.
- do zadań skarbnika gminy należy w szczególności:
- uczestnictwo w posiedzeniach rady miejskiej;
- opracowywanie projektu budżetu gminy, szczegółowego podziału wydatków
i dochodów, oraz współtworzenie strategii rozwoju gminy; - przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawach finansowo-budżetowych;
- wnioskowanie wobec uprawnionych organów oraz opiniowanie projektów decyzji
i aktów normatywnych wywołujących skutki finansowe dla budżetu gminy; - nadzór nad realizacją budżetu;
- czuwanie nad zachowaniem okresowej równowagi budżetowej dochodów i wydatków oraz realizacji zadań budżetowych;
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej i dyscyplinę finansów publicznych;
- nadzór nad działalnością gospodarczo-finansową jednostek podporządkowanym radzie miejskiej;
- sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania budżetu i środków pozabudżetowych oraz dokonywanie okresowych ocen, analiz i prognoz realizacji budżetu;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i sprawozdań dla GUS;
- przygotowywanie projektów zmian w budżecie;
- przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu spraw finansowych
i przedkładanie burmistrzowi, radzie miejskiej i jej organom; - akceptowanie rachunków do wypłaty;
- kontrola nad ewidencją i wykorzystaniem środków trwałych i przedmiotów nietrwałych;
- prowadzenie skonsolidowanej rachunkowości dla podległych jednostek organizacyjnych;
- współorganizowanie systemu kontroli wewnętrznej zapewniającej prawidłowy przebieg operacji gospodarczych i finansowych;
- zorganizowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, zasad przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji w oparciu o przepisy w tym zakresie stanowiące;
- kontrasygnowanie oświadczeń woli burmistrza w zakresie zarządu mieniem gminnym, jeżeli czynność prawna powoduje powstanie zobowiązań pieniężnych;
- kontrola zarządcza.
- warunki pracy na stanowisku:
- praca na pełny etat;
- praca jednozmianowa w podstawowym systemie czasu pracy;
- wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) oraz Regulaminem wynagradzania w Urzędzie Miejskim w Tułowicach;
- wynagrodzenie wypłacane w rozliczeniu miesięcznym;
- praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- dodatkowe informacje:
- informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. kwiecień 2020 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Tułowicach
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
- informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. kwiecień 2020 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Tułowicach
- wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys - uwzględniający szczegółowy przebieg pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy;
- kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy
i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia; - pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- pisemne oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- pisemne oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz.1282); - inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- miejsce i termin złożenia dokumentów:
- dokumenty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w zaklejonych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz dopiskiem „nabór na kandydata na stanowisko skarbnika gminy” w terminie do 15 czerwca 2020 r. do godz. 15:00;
- dokumenty, które wpłyną do urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
- dodatkowe informacje:
- dokumenty: list motywacyjny, cv powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz.1282);
- wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną;
- w życiorysie (cv) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
- informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w biuletynie informacji publicznej Urzędu Miejskiego w Tułowicach oraz na tablicy informacyjnej urzędu;
- wyłoniony kandydat w otwartym naborze zostanie zgodnie z zasadami powoływania skarbnika gminy określonymi w art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz.1282) przedstawiony przez burmistrza gminy do powołania przez radę miejską na stanowisko skarbnika Gminy Tułowice; - Burmistrz zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu w każdym terminie bez podania przyczyny
Informacja - przetwarzanie danych osobowych.pdf (44,82KB)
Kwestionariusz osobowy.pdf (44,89KB)
Oświadczenie o niekaralności.pdf (33,46KB)
Oświadczenie o zdolności do czynności prawnych.pdf (29,13KB)
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.pdf (37,20KB)
Informacja o wynikach naboru.pdf (162,52KB)