Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista ds rachunkowości w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tułowicach
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tułowicach
na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024.1135 z dnia 2024.07.29) oraz Zarządzenia Nr 1/03/2025 r. Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z dnia 31 marzec 2025 r.
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalista ds. rachunkowości
I. Nazwa i adres jednostki:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tułowicach, ul. Kościuszki 13, 49-130 Tułowice
II. Określenie stanowiska pracy:
- Zatrudnienie w ZGKiM w Tułowicach na podstawie umowy o pracę.
- Miejsce wykonywania pracy: budynek administracyjny ZGKiM – budynek zlokalizowany w Tułowicach przy ul. Kościuszki 13, biuro zlokalizowane na parterze.
- Stanowisko pracy: związane z pracą przy komputerze oraz sporadycznie z wyjazdami w teren Gminy Tułowice w zależności od potrzeb; kontakty bezpośrednie i telefoniczne z petentami.
- Wymiar etatu: w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Liczba osób do zatrudnienia: 1 osoba
III. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy.
1. Wymagania niezbędne.
- Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 t.j.).
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za przestępstwo popełnione umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne potwierdzające posiadanie kwalifikacji do wykonywania zadań stosownie do opisu stanowiska oraz co najmniej 3 letni staż pracy o zakresie czynności zbliżonym do wskazanego.
- Umiejętność obsługi programów księgowych i pakietu MS Office, programu pocztowego.
- Znajomość przepisów: o rachunkowości, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o rachunkowości budżetowej w jednostkach samorządowych, o zamówieniach publicznych w zakresie finansów, przepisów w zakresie prawa podatkowego, Kodeks Postępowania Administracyjnego.
2. Wymagania dodatkowe.
- Umiejętność interpretacji i stosowania odpowiednich aktów prawnych oraz przepisów z zakresu wykonywanych zadań.
- Dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista oraz terminowość i rzetelność.
- Umiejętność pracy samodzielnej i w zespole oraz pod presją czasu.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Mile widziane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Znajomość zagadnień z zakresu ZFŚS.
IV. Zakres wykonywanych zadań i odpowiedzialności na stanowisku.
- Prowadzenie rachunkowości, w tym kwalifikacja wydatków na poszczególne paragrafy zgodnie z klasyfikacją budżetową.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dowodów księgowych, w tym kompletności i rzetelności dokumentów, dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, ich dekretacja oraz ewidencja w systemie księgowym.
- Prowadzenie spraw dotyczących majątku Zakładu, w tym:
- ewidencja środków trwałych,
- znakowanie składników majątku zgodnie z prowadzoną ewidencją,
- naliczanie amortyzacji i jej ujęcie w księgach rachunkowych,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących mienia Zakładu, w tym do GUS, Urzędu Miejskiego, ankiet na potrzeby ubezpieczeń majątkowych.
- Czynny udział w opracowaniu projektu planu finansowego oraz jego realizacji.
- Dokonywanie rozliczeń księgowych oraz wystawianie faktur sprzedażowych.
- Opracowywanie pism i innych dokumentów, takich jak umowy, zamówienia, zapotrzebowania, procedury.
- Sporządzanie i przedkładanie do zatwierdzenia raportów z zakresu realizowanych zadań, zleconych przez Głównego Księgowego oraz Dyrektora Zakładu.
- Ewidencja księgowa na kontach pozabilansowych zaangażowania wydatków budżetowych.
- Częściowe rozliczanie Wspólnot Mieszkaniowych.
V. Wymagane dokumenty.
- Podpisany własnoręcznie list motywacyjny.
- Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje, staż pracy, a w przypadku prowadzenia działalności o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku – kserokopie dokumentów potwierdzających jej wykonywanie.
- Posiadane referencje (mile widziane).
- Wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy – załącznik nr 1;
- Podpisane oświadczenia, w tym zgoda na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 2.
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dotyczy osób zamierzających skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie o pracownikach samorządowych, dot. pierwszeństwa w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej.
Kserokopie dokumentów winny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tułowicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub doręczone listownie w terminie do dnia 14.04.2025 r. do godz. 10:00 pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 49-130 Tułowice, ul. Kościuszki 13, w zaklejonych kopertach z dopiskiem:
"Dotyczy naboru na stanowisko pracy – Specjalista ds. rachunkowości"
Aplikacje, które wpłyną do Zakładu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zakładu w dniu 14.04.2025 r. o godz. 12:00.
VII. Dodatkowe informacje, zasady rekrutacji.
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora ZGKiM w Tułowicach. Po dokonaniu wstępnej analizy dokumentów pod względem formalnym przez Komisję Rekrutacyjną, kandydaci, którzy zakwalifikują się do dalszego postępowania rekrutacyjnego zostaną w ciągu 3 dni od dnia otwarcia ofert zaproszeni do drugiego etapu naboru – rozmowy kwalifikacyjnej. Kandydaci o dopuszczeniu do drugiego etapu naboru oraz o terminie i miejscu zostaną powiadomieni telefonicznie (prosimy o podanie nr telefonu kontaktowego).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.tulowice.pl. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Dyrektor zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu w każdym terminie bez podania przyczyny.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 77 46 00 114.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1.pdf (87,43KB)
Oświadczenia w tym zgoda na przetwarzanie danych - załącznik nr 2.pdf (95,45KB)
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.pdf (120,66KB)
Informacja o kandydatach.pdf (181,68KB)
Ogłoszenie o wynikach naboru.pdf (284,06KB)